tisdag 19 maj 2009

500...

Hej! Blir hemma imorgon med. Denna dag har gått åt till svenska plugg också har jag jobbat med so (Storbritannien broschyr) och engelska (Jurassic Park broschyr). Imorse kändes det som om jag var mycket bättre men nu känns det sämre igen, men jag har fått utskrivet Rinexin (stavning?). Rinexin har rätt så "annorlunda" biverkningar enligt mig. Om jag ska citera så står det såhär: Vanligast (förekommer hos fler än 1 av 100 patienter): Nervositet och sömnsvårigheter. Torrhetskänsla i näsa och mun, noggrann munhygien är därför viktig. Rinexin kan ge svårigheter att kasta vatten speciellt hos äldre män med förstorad prostata (blåshalskörtel).
Mindre vanliga (förrekommer hos mindre än 1 av 100 patienter): Överkänslighetsreaktioner (hudutslag, klåda).
Sällsynta (förekommer hos färre än 1 av 1000 patienter):
Övergående blodtrycksstegring. Vanföreställningar, förvirring, mardrömmar. Rinexin kan hos vissa individer orsaka aggressivitet. Nervositet, sömnsvårigheter och aggressivitet förekommer mest hos barn och försvinner när man slutar att andvända läkemedlet.
Mycketsällsynta (förekommer hos färre än 1 av 10.000 patienter):
Hjärnblödning
Så nu förstår ni om jag är lite konstig för tillfället.
TA DET INTE PÅ ALLVAR =D
P.s Nu har jag gjort 500 inlägg här :P
Ska försöka hinna blogga imorgon men jag ska på skolan och ha prov 10.40.
God Natt! Dröm INGA mardrömmar!

Inga kommentarer: