måndag 25 maj 2009

Esther

Här kommer en intervju med en tjej som redan har en fot i den svenska modebranchen.
Hon heter Esther och är 16 år, bosatt i Stockholms området och signad för den ny uppstartade modellagenturen Nisch.

Vad/Vem ger dig inspiration?
Jag inspireras definitivt mest av bloggar. Modetidningar har jag aldrig råd med, och visst händer det att jag snappar upp något fint på stan, men bloggar är absolut min största inspirationskälla.
Vilken trend vill du se mer av?
Ingen! Då blir det ju tråkigt och överanvänt. Jag tycker redan det känns tråkigt att den ljusa kavajen blev så het t.ex. Det känns så tråkigt och opersonligt att ha på sig den nu. Men den är ju fin, så klart jag kommer fortsätta använda den!
Hur ser du ut en dag på stan nu i sommar?
Hm... svårt. Antagligen något enkelt och bekvämt som svarta remsandaler, shorts med hög midja, en slapp t-shirt och en jäkla massa armband. Eller en pastellfärgad kort kort sak med några nitbälten i midjan. Något det kommer bli mycket av på mig är bara ben, nitdetaljer, höga midjor, klänningar och mycket silversmycken.
Bästa affären i Stockholm?
Tyvärr måste jag ge några tråkiga svar, för jag har verkligen ingen bra koll på mer än de typiska shoppinggatorna. Jag brukar mest kolla på H&M Hamngatan, Monki, Bik Bok, Weekday, Gina Tricot och de där typiska budgetkedjorna där jag har råd att handla.
Bästa tidning för inspiration?
Ojoj. Äh, jag som har så dålig koll på tidningar! Svenska ELLE tycker jag sällan inspirerar mig tyvärr. Jag borde ge mig på fler utländska magasin, det man bilder man sett från tidningar i bloggar är ju himla fina. Men... jag kommer väl aldrig ha råd att lägga hundra spänn på en tidning, huh!
Vad gör du om allt i garderoben känns tråkigt?
Först är jag förbannad ett tag, sen tar jag förhoppningsvis tag i mig själv och inser att det är bara kläder. Det spelar för fan ingen roll vad man har på sig! Hehe, men om jag ändå sitter där och inte har någonting alls att ta på mig, då brukar jag kolla igenom mitt outfit-arkiv för att inspireras av mig själv, eller bara välja något jag är sugen på och utgå helt från den saken. Om jag till exempel känner för att ha ett visst halsband så utgår jag från det och hittar någe fint att ha till, och så får det fungera så!
Tryck på rubriken för att komma till Esthers blogg! Det är en riktigt inspirationskälla!

Inga kommentarer: