lördag 23 maj 2009

Ajda

Vilket tycker du är det ultimata sommarplagget?
Åh, klänningen!
Vilken film inspirerar dig mest klädmässigt?
Ah, jag som älskar filmer…..men Marie-Antoinette med Kirsten Dunst!
Om du skulle vara tvungen att ha samma outfit resten av livet, hur skulle den då se ut?
Åh så svårt….Men just nu älskar jag mina aprikosfärgade chinos från weekday, så den plus ett vitt linne/tröja, min oversize kavaj med axelvaddar från Beyond Retro, svarta enkla ballerinas och min Pow ring från AMBUSH.
Bästa budget shoppingen i Stockholm?
Weekday!
Beskriv din stil med 3 ord.
Unik, witty och vintage
Vad gör du när allt i garderoben känns tråkigt?
Åh, det händer mig varje morgon! Eller jag har iallafall alltid en grym beslutsångest. Det jag gör är att jag brukar koppla bort vädret för en sekund och bara tänka på vad jag känner för att ha på mig. Vill jag ha kjol, ja då tar jag kjol. Är det kallt ute, ja då tar jag tjockare strumpbyxor. Fast på vintern är det inte direkt så att jag känner för att ta på mig en kjol, hur knasigt vore inte det?
Jag har också nu på våren börjat innan jag går hemifrån på morgonen med att säga ”ska man vara fin, får man lida pin” och förväntar mig det värsta vädret som man kan tänka sig innan jag går ut. Då blir jag alltid positivt överraskad och är glad över att jag lämnade de tjocka kläderna hemma. Lite galet, men sant.
Vilken "kändis" tycker du klär sig bäst?
Så typiskt mig att svara så här men, The One and Only countess of Pop; Emilia De Poret. Hennes garderob är ju en dröm! Och alla skorna! Struntar blankt i att hon har 6 (!) skostorlekar större än mig, jag ska ha dem! Hon vet magin över hur man blandar high-end fashion med vintage och hon gör det excellent. Annars skulle jag väl säga att Lily Allen klär sig underbart också.
Fast när det kommer till det mesta i livet, inklusive mode vill jag vara unik. Jag vill inte klä mig som alla andra. Skulle jag t.ex. hitta en tröja på Monki som är snygg, men om jag sedan ser den på 5 personer på gatan vill jag inte ha den längre. Har alla ett visst plagg, då vill inte jag ha den. Detsamma gäller med stilikoner, hellre att jag är relativt ensam om att inspireras av en person än att jag är en av tusen eller tiotusen.

Har ni inte köpt Expressen Fredag ännu så tycker jag att ni skall springa till närmsta butik och köpa den för vem är med i den om inte Ajda. =D
Men om ni vill komma direkt till hennes blogg så är det bara att trycka på rubriken :)

Inga kommentarer: